Veckan som gått!

Veckan började med indiansommar. Vilket innebar att stora delar av USA hade riktigt varma temperaturer. Austin inget undantag. Hade nästan förträngt hur jobbigt det var med  över 34 grader varmt. Var färdig att säga till mannen ok vi flyttar till Boston eller Chicago eller vilket annat ställe som helst i USA som inte är så varmt som Texas. Men sen gick temperaturen ner till behagliga 23-28 och Austin är ljuvligt med strålande sol och klispig luft med hyfsat kalla nätter.
 
Dottern var riktigt sjuk några dagar i veckan så då gjorde vi såklart inget mer än var inomhus med AC. Sen i fredags när hon mådde bättre så tog vi en sväng upp till SOCO distriktet och strosade runt. Var dock lite kallt för mig och dottern som vant oss med Texas värme så vi frös. Åt gjorde vi på Torchy's tacos som är ett måste om man besöker Austin. Är i princip frukost och lunch tacos som man kan få när man vill.
 Jag tar alltid en vegetarisk med friterad avokado. 
 
Sen i går var jag bjuden på en farwell bbq då vi har en vän som ska flytta tillbaka till Florida. I princip var det hela "vårt gäng" som var där. Hade först tänkt att gå själv då maken fortfarande är i Sverige och då mamma är här så tänkte jag att jag kunde få en kväll utan barn och man, men vännerna tyckte att jag skulle ta med mig mamma och dottern så vi gick allihopa. Kul för mamma att få träffa våra fantastiska amerikanska vänner här. Bjöds på en massa olika exotiska kött. Dottern fick prova zebra. Å vad gott tyckte hon tills hon fattade att det var riktig zebra hon åt... Hon trodde det var något annat kött som kallades för zebra bara först.