Made in Sweden 😉

Dyker upp svenska produkter lite överallt hÀr i USA. Wasa knÀckebröd,Annas pepparkakor och Gevalia Àr numera standard i vanliga matbutiken hÀr. Sen har vi bla.Kalles kaviar och Abbas sillar och ansjovis  pÄ Southern Season nÀra dÀr vi bor. Finns Àven svensk saltlakrits dÀr!
 
I dag strosade vi omkring i nÀrmaste lilla gallerian dÄ det var sÄ jÀkla varmt ute!! 29 grader, helt vindstilla och fuktigt. Och vad hittade jag dÄ, om inte mer svenskt!! Detta fanns i en inredningsbutik! Jag har aldrig sett dessa produkter i Sverige. Undrar om de verkligen Àr svenska?
 
 
Sen sĂ„g jag denna goding?? PĂ„ vĂ€gen ut! Inte en helt dagsfĂ€rsk bild kanske😉 Ser ni vem det Ă€r?
 
 
 
 
Fast lite stolt som svensk blir man! SĂ„ kul att se att det Ă€r sĂ„ mycket svenska produkter överallt i USA!!För att inte tala om alla talangfulla svenskar!! Blir sĂ„ galet glad varje gĂ„ng jag hör Zara Larsson eller Avicii pĂ„ radion.Kan inte lĂ„ta bli att tala om för amerikanerna att detta Ă€r svenskt om de körs om jag exempelvis stĂ„r i kön till kassan nĂ„gonstans. De tittar rĂ€tt konstig pĂ„ mig oftast.. Och sĂ€ger nĂ„got i stil med good for you. Ha ha men kan Ă€ndĂ„ inte lĂ„ta bli.Â