Washington D.C

I helgen som var åkte vi till D.C. Tog ungefär 3,5 timme att köra upp dit från Raleigh. Vi hade toppenväder! Strålande sol och runt 20 grader varmt så vi valde en bra helg att åka till Washington på.

Var första gången jag och dottern var där så M fick visa oss runt. Han har jobbat där långa perioder tidigare så han kan stan rätt så bra. Vi var även jätte nära att flytta dit på kontrakt redan 2007, allt var i princip klart då makens svenska företag blev uppköpt av ett amerikanskt bolag som enbart ville ha sina egna på plats så då blev det inget.

Hur som helst så såg vi de största turistattraktionerna och hängde en del i mysiga Georgetown. Tyvärr fick jag rätt hög feber på vägen upp så orkade verkligen inte gå ur bilen just när vi var och kolla på vita huset som var svår att få en bra glimt av från bilen, då säkerheten där var helt galen förstårligt nog. Får bli nästa gång.Han inte heller med några museum så även det får bli en annan gång. D.C var jätte fint! Så jag åker gärna tillbaka!Tyvärr så tog jag inte så jätte många bilder men här följer i alla fall några.
 
The united states capitol, som var under renovering. 
 
'
 
 
Fina House of Sweden som har ett kanonläge vid Potomac river.
 
Supermysiga Georgetown som var helt i min smak! 
 
Abraham Lincoln memorial.  
 
Ska snart uppdatera er på vad mer som hänt här sedan sist!!Har verkligen haft otur! Börjar kännas mer som regel än undantag tyvärr..