amy's ice creme

Var verkligen inte min dag i går.. Saknade syster så jag höll på gå av på mitten, hade så mycket teknik strul kommer inte in på mitt iTunes konto,kommer inte heller in på min mail efter att vi köpt ny padda. Lyckas inte heller ställa om lösenordet då koden inte kommer i tid till verken min extra mail eller till mitt svenska mobilnr.

Sen åkte jag på en allergisk reaktion i går till middagen som kronan på verket..Har en rätt oklar matallergi. Så vet aldrig riktigt när jag åker dit. Var faktiskt första gången i USA det hände. I Sverige hade jag minst två i månaden i snitt oftast. Slapp i alla fall ta en allergispruta då jag klarade mig med starka antihistaminer och betapred tabletter. Såg ut som jag hade tagit väldigt mycket botox där ett tag dock.

Då det inte blev mer än en tugga middag för min del i går så gick vi senare på kvällen upp till en glasskedja som jag hade läst om men inte provat innan som heter amy's ice creme som jag vet är väldigt populär här i Austin. Annars tycker jag att mycket glass smakar same, same här i USA. Oftast froyo när man går till ett glassställe ute. Men detta var klassisk glass så var verkligen glatt överraskad. Finns inget godare än glass efter en allergireaktion och när halsen känns lätt söndertrasad.
Jag tog mexican vanilla och white chocolate  med pekannötter och dottern tog just vanilla med godisbjörnar och strössel. mannen smakade på min. Blir ett besök snart igen då det var godaste glassen jag ätit i USA. Var även super trevlig personal som gjorde olika glasstrick. På hemvägen stannade vi på en klassisk stor skivbutik som hade många skivor och filmer och sen tog vi en sväng inne på whole Foods innan de stängde.