Here we go again..

Eller never ending story, att ha med Amerikanska myndigheter att göra är riktigt tålamodskrävande. Vi fick svar i fredags att de tyckte att det saknades ett dokument samt en ikryssad ruta som vår sponsor( en familjemedlem) missat att kryssa i. Så förmodligen så är det 60 dagar plus väntetid till.. Men vi är tydligen i gott sällskap då vi är väldigt många som är i samma situation just nu. De jobbar på att korta ner de långa väntetiderna och de har anställt ny personal, men då de nyanställda måste lära sig jobbet först så vi kan nog tyvärr inte räkna med kortare väntetid på hantering utav inskickade dokument det närmaste. Om jag vill ställa mig någonstans och skrika? Svar JA!!!!!! !
#1 - - Cecilia :

Vad fick er att flytta til USA ? Ska bli roligt att följa er och vart kan man följa er blogg? Via bloglovin eller?

#2 - - Cecilia :

Vad fick er att flytta til USA ? Ska bli roligt att följa er och vart kan man följa er blogg? Via bloglovin eller?

Svar: Hej! Vad roligt att du har hittat hit! Helt ny på att blogga så inte riktigt satt mig in i hur allt fungerar än, men tror man ska kunna följa bloggen via bloglovin. Det som får oss att flytta är lägre skatter, bättre jobbmöjligheter och möjligheten att kunna välja lite varmare klimat.( förhoppningsvis)
amerikaliv.blogg.se

#3 - - Johanna:

Hej,

Hittade hit då du lämnat en kommentar hos Madeleine i Texas. Ser att du och din familj är i processen till att flytta till USA. Spännande!! Är din man Amerikan? Vet du vart i USA ni kommer flytta? Jag har själv bott i USA i 8år, men tog med mig mannen hit till Sverige för två år sen...:P

Svar: Hej,
Vad roligt att du hittat hit! Min man har Amerikansk/svensk familj(som bor i USA) och han har bott där lite till och från tidigare. Är inte riktigt klart än vart i USA vi kommer hamna, men lutar nog emot Texas. Hur trivs din man i Sverige, vart i landet bor ni?
amerikaliv.blogg.se

#4 - - Johanna:

I see... Ska bli spännande att se vart ni hamnar då. Har du bott i USA tidigare?

Min man trivs bra här..:) Han saknar faktiskt inte USA, förutom familjen och vännerna då. Jag tror jag saknar USA mer än vad han gör...:P Vi bor i Sthlm...:)

Svar: Har inte bott i USA tidigare så ska bli riktigt spännande( hoppas jag) ha ha :-) Tror du ni blir kvar i Sverige, eller kan ni tänka er att flytta tillbaka till USA någon gång?
amerikaliv.blogg.se

#5 - - Johanna:

Jag vet faktiskt inte. Svårt att säga nu. Men just nu har vi iallafall inga planer på att flytta tillbaka. Men sen får man ju se vad som händer i framtiden...:)