Mall of scandinavia och NK

Har äntligen börjat friskna till efter min extremt långvariga bihåleinflammation. Hade lite tankar på att ändå försöka komma i väg till USA innan jul men vågade inte chansa att flyga med mina onda bihålor. I veckan har jag äntligen fixat alla julklappar. Har även nästan varit lite julfeeling ute då det varit lite frost och minusgrader.

I tisdags var vi inne och på fina Mall Of Scandinavia och åt lunch och köpte julklappar. Andra gången vi var där och är verkligen en trevlig galleria. Kanske inte i klass med Westfield i London eller Singapores bästa shopping malls men är definitivt det trevligaste jag varit på i Sverige. God mat har de också :-)
 
 

 
 


Efter det åkte vi in till stan så att I (dottern)fick åka lite skidskor i Kungsträdgården. Var något hon verkligen längtat efter. Blev dock Bambi på hal is då hon växt ur sina skridskor från förra säsongen så vi hyrde skridskor i Kungsan. De hade bara en storlek för stora och killskridskor som hon aldrig åkt på innan. Så det tog en stund innan hon fick kläm på det. Jag gick även in en sväng på en av mina absoluta favoritbutiker Danska illums bolighus som ligger mitt i mot NK. Handlat mycket där tidigare och förra julen köpte jag på mig mycket julsaker och julgranskulor som jag vill ta till USA. Gillar verkligen dansk design och en mer nedtonad jul än det som finns ute i Amerikanska butiker. Men vem vet efter några år i USA kanske jag blir mer "kitschig fierad". Hursomhelst så köpte jag bland annat fyra jätte fina kaffemuggar till maken i julklapp.

Blev även en sväng förbi NK:s fina julskyltning igen. De har verkligen lyckats bra i år igen tycker jag. Gillar särskilt fönstret som föreställer 80-talet. Blir så nostalgisk av att gå förbi där.
 
 
De har gjort olika årtionden i år med en massa nostalgi saker!