Nya Svenska favoriter!

Senaste tiden har jag fått några nya svenska make up och hårvårdsfavoriter som jag tänkte passa på att tipsa om! Dessa kommer jag absolut att plocka med mig ett par ex vardera av när vi flyttar över senare i sommar. 1. Lumene cloudberry length serum mascara, jag har länge haft fiberwig mascara som en klar favorit men tror nästan jag gillar denna bättre. Den klumpar inte eller smular som många mascaror lätt gör. Den irriterar inte heller mina ögon det minsta då det inte ens känns att jag har mascara på mig. Den sägs även göra fransarna längre och starkare på sikt, vilket inte heller är helt fel. Prisvärd är den också då den ungefär kostar159 kr.
2. IDUN Minerals läppstift i färgen hjortron/nude Läppstiftet är inte bara snyggt, det är dessutom vårdande och innehåller närande och mjukgörande nordisk hjortronolja. Klar ny vårfavorit! Kostar 189 kr och säljs på de flesta apotek här i Sverige.
3. The Cure-Hair Mask, från Isabella Löwengrip märke LÖWENGRIP CARE & COLOR. Jag är superkräsen när det kommer till bra hårvård och använder normalt sett märken som kevin murphy eller redken, köpte denna till min dotter egentligen men blev sugen på att själv prova då den doftar så gott. ( tänk svensk sommar och rabarberpaj) och resultatet blev faktiskt magiskt. Håret känns superlent, friskt och det fick en jätte fin glans. Inpackningen beskrivs som en" lyxinpackning en när du vill ge håret en kur – likt en ansiktsbehandling fast för hår och hårbotten. Bygger upp hårstråna från grunden. The Cure är tillverkad med sheasmör & bambuextrakt som reparerar och skyddar skadat hår från rot till topp." Trodde faktiskt bara det var smart marknadsföring från Isabellas sida men den fungerar verkligen. Får tummen upp i från mig! Kostar ungefär 179 kr.
#1 - - Anonym:

Bra inlägg! Har du provat fler Lumene produkter?

Svar: Ja det har jag, kan skriva ett inlägg om det snart! :-)
amerikaliv.blogg.se

#2 - - Lisa:

Hej, tänkte höra om du fått längre ögonfransar av lumene mascaran?

#3 - - susanna:

Hej, trevlig blogg du har. Massor med bra tipps. Tack:)
Förresten, Lumene är ett finskt märke.

Svar: Hej! Tack! Ja visst är det ett finskt märke! Såg nu när du påpekade det att jag missade att skriva ut det i bloggen!!
amerikaliv.blogg.se