TARGET,CVS, Walgreens och Walmart!

Hej bloggen! Jag har inte glömt dig men varit två tuffa veckor. Mannen är fortfarande i Stockholm så är själv med dottern och började med att hon fick en infektion i munnen och feber precis någon dag efter att han hade åkt. Sen var hon hyfsat frisk i två dagar över förra helgen sen fick hon värsta förkylningen med hög feber osv. Så inte blivit så mycket sömn för min del i veckan. Sen åkte jag på en släng av magsjuka och nu i dag blev även dottern magsjuk..Varför händer detta ALLTID när maken är bortrest slår aldrig fel suck. Dottern har missat 1,5 vecka i skolan nu inte så kul men inte mycket att göra åt.

Men nu till något roligare. Senaste tiden har jag varit besatt av make up videos på youtube och då menar jag verkligen besatt. Jag som typ sminkat mig på samma sätt senaste 10-15 åren och då använt BareMinerals eller på senare år glominerals( som bas)endast har nu upptäckt en helt ny värld, och jag har nu testat så många sminktips/ märken som fungerar perfekt med produkter som är amazing, dessutom kostar de typ ingenting jämfört med vad jag brukar betala så nu hänger jag ännu mer på Target,CVS, Walgreens och walmart.

Min stora kärlek är för övrigt Target som jag älskar det stället alltså!! Efter snart 1,5 år i USA är jag fortfarande lika kär. Kan gå där i timmar särskilt förtjust är jag i Beauty avdelningen men finns verkligen det mesta finns super target lite överallt och det är nog favoriten! Även CVS och Walgreens kan ha riktig bra delas på make up och naglack etc.

Walmart är en stor kedja som generellt har de lägsta priserna men är ofta lite slummigare än Target. Älskade Walmart innan vi flyttade till USA tog alltid minst en sväng dit på varje resa hit och fyllde på med apoteksprodukter typ förkylningsprodukter och annat som inte går att få tag på i Sverige och sen produkter typ burts bees, Essie, opi naglack eos lip och en massa hårvård. De har ofta en frisörsalong i anslutning där de ofta har köp en få 50% off på nästa eller köp 3 betala för 2 på Redken och annan hårvård. Men nuförtiden så blir det alltså mestadels Target för min del. Marginel prisskillnad på make up och lite trevligare helt enkelt.
Ett märke som jag är helt obsessed with är e.l.f är så bra!! Provat lite produkter från dem i några veckor så jag kan göra ett inlägg om det snart. Finns på alla ovannämnde butiker. Target har dock bäst sortiment i alla fall här i Austin. En annan produkt/ produkter som jag brukar köpa på Target är method. De har underbara flytande tvålar,diskmedel,rengöringsmedel osv osv. Är organiska och doftar så gott! Dottern älskar den flytande tvålen i juicy pear den doftar pigelin glass!Sen på Target brukar vi även köpa mycket från crafts and art avdelningen då dottern älskar att pyssla och måla.