Mardrömspromenad och regn!

Skrev ett långt inlägg i går, men när jag skulle ladda upp en bild till så försvann hela och gick inte att återställa som det normalt sätt går. Blev så sur så struntade i det helt då!
 
I dag har vi strålande väder och hunnit rätt så mycket redan då hela familjen vaknade halv sju en lördagmorgon. Vi som brukar kunna sova längre än så på helgerna! Så nu har vi storstädat för sent i kväll landar mamma/mormor här, ska bli så mysigt!! Hon stannar i nästan sex veckor! Även hunnit med att dricka morgonkaffe på framsidan i solen! 
 
I går var en mindre rolig dag! Jag började dagen med ont i magen efter att ha ätit buffé på Whole Foods kvällen innan. Trodde dock att det var lugnt sa jag och mannen tog en promenad ner till Hertz kontoret för att boka en bil. När vi lämnade in senaste hyrbilen för 2-3 veckor sedan så sa killen som jobbade att det var bättre att komma ner till honom och boka direkt där. Men vad förvånade vi blev när vi kom dit och kontoret plötsligt var borta!! Puts väck! De hade tydligen stängt för en vecka sedan. Vi har ju inte köpt någon egen bil än då det är så mycket krångel med försäkringar, amerikanska körkort etc så vi har valt att hyra bil i stället. Men mannen insåg för några veckor sedan vad vi(han) har lagt på hyrbilar sedan september förra året så vi bestämde oss för testa utan bil ett litet tag då vi har gångavstånd till massor och en gratis bus som går ner till downtown! Har gått hur bra som helst då vi som svenskar är vana att gå. Helt otroligt att det faktiskt går att klara sig utan bil i USA! Trodde jag nästan var omöjligt om du inte bor i typ NYC. 
 
Sen så fort vi lämnat Sheraton hotellet( där Hertz låg innan) så började det såklart ösregna!! Så vi hoppade in på en mcd, och tog en kaffe i väntan på att regnet skulle avta. Hände inte så efter ett tag blev det även lunch. Började sedan gå hemåt när det var något så när uppehåll. När det var ungefär 2 km kvar hem så kände jag hur min mage började bubbla och jag började känna mig rejält illamående! Blev en riktigt mardröms tur tillbaka! Självklart hittade jag ingen toalett på vägen hem och dyngsura fötter och strumpor hade jag också. Han precis innanför dörren hemma och slängde mig in i närmaste badrummet innan det satte i gång! Var verkligen på håret att jag han hem! Låg sedan nerbäddad med feber resten av dagen. Blev ingen middag för mig i går så var skönt att jag kände mig frisk och hungrig när jag vaknade i dag!
 
Eftersom vi inte fick tag på någon hyrbil här i Chapel Hill så måste vi ta oss till flygplatsen för att hämta ut en bil där. Kommer bara ta sisådär 2,5 timme( med bil tar det 20 min) vi åker nog hem en sväng sedan eftersom mamma inte landar fören stax innan midnatt. 
 
#1 - - Therese:

Stackare vilken hemsk dag. Skönt att du mår bättre idag!
Vad underbart att få besök från Sverige :)
Önskar er en riktigt bra helg! Kram

#2 - - Danne:

Fortsätt skriva om hur det går för er, och om mot- och framgångar. Vi är flera som drömmer om att flytta till(baka) USA.

Svar: Ja jag får bli bättre på det 😀
amerikaliv.blogg.se