humöret inte på topp

Vaknade på dåligt humör i dag. Vet inte varför men är en sån där dag när allt bara känns fel innan man ens har gått upp ur sängen. Stör mig på precis allt i dag och klockan är bara 11 am suck...
 
Funderar på att ta en promenad runt sjön och rensa huvudet lite. Har märkt av kulturskillnaderna mellan USA och Sverige väldigt mycket sista veckan och är så sjukt störd på vissa saker här just nu.
 
 
Väntar på att dotterns skola ska höra av sig med svar på om hon får byta klass. De lovade att höra av sig som senast i fredags och i dag är det tisdag och inte ett ljud från skolan så är så irriterad..
 
Dottern har de senaste sex/sju veckorna kommit hem nästan varje dag med stora blåmärken på benen efter att en  i klassen sparkar henne på benen så fort hen får chansen. Har tagit upp det flera gånger och blir bättring i någon dag sen är det samma problem igen. Dessutom så flyttade de hennes bästa kompis i klassen till en annan klass och dottern har inte alls kommit in bra med de andra tjejerna i klassen. Hon är bra kompis med en tjej i klassen och de kan leka jätte bra själva efter skolan men i skolan så har den tjejen en annan bästa kompis sedan länge som inte alls är pigg på att dela med sig av sin bästa kompis så hon har nog gjort vad hon kan för att dottern inte ska få vara med i tjejgruppen i klassen. Så vi har alltså begärt att hon ska få byta klass till någon av de andra två klasserna på skolan där hon har kompisar och där hon slipper hen som sparkar henne på benen varje dag. 
 
 
Sen så missförstå mig inte nu för jag är verkligen så tacksam för de liv vi har i Austin just nu och för den otroligt fina vänkrets som vi har här som på så många sätt är helt fantastisk och verkligen behandlar oss som familj men ibland vill jag bara säga till vissa personer " men hur fan tänkte du nu??? "Angående vissa saker... Men får snällt bita ihop då det är så många positiva saker med gänget  och jag gillar dem verkligen på riktigt och då jag har fått munkavle av maken..Man lägger sig helt enkelt inte i andras liv eller åsikter. Så ja det är bara att bita ihop och låta "den dömande svenskan" i mig med starka åsikter om saker och ting vila lite..