Happy Thanksgiving!

I dag firar man alltså Thanksgiving i USA, och allt är stängt och då menar jag allt.( utom whole Foods som var öppet några timmar) och stan är öde och tyst. Är så skönt att få en liten paus från alla ljud en liten stund.

Vi firade faktiskt Thanksgiving redan i söndags då vi var utbjudna till goda vänner på en riktig amerikansk/kanadensisk Thanksgiving middag.Var första riktiga amerikanska Thanksgiving middagen för mig och dottern. Var verkligen super mysig och förvånansvärt gott!Vår väns fantastiska mamma hade lagat mat hela dagen som hon bjöd på! Inte ätit så mycket sedan nyårsafton. Vi rullade verkligen ut! Så tacksam för att vi har så fina vänner här! Fick även med oss mat hem så åt även Thanksgiving mat i måndags. Sen i tisdags så var jag över till två andra goda vänner som hade bakat en obeskrivligt god kaka med mandelmassa. De vet att jag och dottern verkligen gillar almond paste ha ha, så fick med en burk hem.


Glömde i vanlig ordning att ta bilder!!! Men vi började först med en klassisk ostbricka och sen var det Thanksgiving mat! Efter det fick vi pumpapaj,pecannötspaj,brownikaka och glass bl.a.
Denna bild lånade jag från Google men såg ungefär likadant ut.
 
Så i dag tog vi en promenad upp till Whole Foods vid lunch för en fika. Sen nu i kväll så har vi grillat och tagit det lugnt.
 
Brasan brann äntligen ute på pooldäcket nu i kväll.