Sega av värmen och tjejkväll

Hela familjen är så galet sega på dagarna nu, känns som sirap i huvudet. Antar att det är värmen. Är runt 38 grader nu på dagarna och det känns. Vi har bott några omgångar i Thailand och Malaysia så trodde vi var ganska härdade värmemässigt men har nog insett att vi inte riktigt är det. Jobbigt att gå bara två kvarter bort.

Hursomhelst i går var jag i väg på tjejkväll. Var på blues on the green som är en gratiskonsert i en park här i Austin. Hade tänkt ta bussen dit då jag tyckte att det var på tok för varmt att gå dit bort, men gick inte så bra..Gick ut i god tid men inte kom det någon buss och var 40 min till nästa buss så stannade snällt kvar i värmen och väntade. Men inte kom nästa buss heller i tid, så när jag precis hade tänkt vända hem så kom äntligen bussen. Tyvärr så gick den inte enda fram då vägen tydligen var avstängd pga. Evenemanget så slutade med att jag ändå fick gå nästan lika långt som om jag hade gått direkt hemifrån. Så lite surt att det tog mig nästan två timmar att komma fram när jag hade kunnat gå på 25 minuter..Men men var väldigt trevligt hursomhelst när jag äntligen kom fram. Bra musik och trevligt sällskap.