Oväder och är huvudet dumt får kroppen lida

Senaste tre dygnen har vi haft rejält oväder här med kuling,och en massa regn. Varit svårt att sova för det har låtit så extremt mycket av blåsten på nätterna. I går trotsade vi vädret och åkte ut en sväng. Var b.la en sväng ner till stranden. Eller stranden...Den var i princip "borta" då vattnet stigit så.


Sen fick vi gör oss att vi skulle äta lunch på ett lokalt ställe här som ligger vid huvudgatan som heter donut hole. Alltid fullsatt vilken tid vi än passerar så var lite nyfikna på att prova. Men var inget som vi tyckte lät så där jätte gott på menyn(för vår något mer svenska smak) så vi bestämde oss för att köpa med några donut och prova. Hon i kassan sa att det bästa och billigaste var att köpa med oss sex stycken så det gjorde vi. Och herregud vilken dum ide(att äta upp alla på en gång) då vi köpte sex stycken olika som vi alla ville prova.. Minns inte om jag någonsin haft så ont i magen som efter ha ätit dem, och då slängde vi ändå två stycken som vi inte orkade smaka på..Ja ja är huvudet dumt får kroppen lida.

Här nedan kommer några bilder, de två första från i går och den sista tog jag precis från fönstret, blåser fortfarande och regnar. Blåst ner en massa massa skräp och skit i poolen oxå så det kommer nog ta någon dag innan den är badbar igen. 
 
 
#1 - - Nini:

Hej! "Ramlade in" på din blogg när jag googlade efter något och har läst alltihop. Så spännande :-) Men även frustrerande förstår jag... Lite nyfiken på hur det kom sig att ni fick green card. Vann ni möjligtvis lotteriet? Vad har ni tänkt att jobba med?
Förstår att ni inte vet riktigt var ni ska slå er ner och det lät ju jobbigt med boende. Kanske är det lättare att hitta något på VRBO.com? Det blir ju förstås ingen permanent lösning, men där kan man ju i alla fall hitta något för flera månader. De flesta ägarna är nog bara glada ju längre period man hyr. Men det kanske blir komplicerat för er dotter med skola?
Vi åker själva till Naples, Florida i vinter. Ett favoritställe!
Hur som helst – lycka till med allt... Ser fram emot att få läsa vidare om era äventyr!

Svar: Hej vad kul att du hittat hit!!!! Ursäkta att mitt svar dröjt så. Blev en längre blogg paus tyvärr. Men nu är jag tillbaka! Vann tyvärr inte på lotteriet, utan min man har delvis amerikansk familj så vi fick ett sk. family based green card. Tack för tipset om VRBO, tyvärr lyckades vi inte hitta något vettigt så åkte "hem" till Sverige några veckor. Så får bli nya tag i USA snart igen :-) Min man jobbar inom telecom. Jag funderar på att vara "hemmafru" första året i alla fall tills allt flyter på med skola för dottern etc. för att så småningom om ta ett jobb inom marknadsförning/försäljning. Lite sugen på att ta en mäklarlicens i USA men vi får se.
amerikaliv.blogg.se